2007年11月25日星期日

飯團的獨白

我一入屋就不得寵了,我是他用來賀她新居入伙的禮物。
屋子入伙時地板滑,才剛學識走路的我站不穩,走路跌跌撞撞的,心中盤算不如用這個可愛的動作來討她歡心吧。而這個動作在他來說是很可愛,誰知在她眼中卻成了失寵的理由,原因是慳吝的她擔心他會建議為我花費更換地板。

我知道「擦錯鞋」,數日後她見我走路穩定,才放下心來。亦見我其實可愛易養,就有了肥騰騰及大腳板。既然我得不到她的歡心,我就改為擦他的鞋子,不枉我的努力,他時常為我爭取福利。

後來肥騰騰入屋,可能先前有了養我的經驗,所以亦比較容忍肥騰騰的「港女」脾氣。自此,肥騰騰就成了她身邊的紅人。人講「命水」,貓亦是。

我一入屋就不得寵了,不過不要緊,因為我深知主人早已為我們三口預備了養老基金。

2 則留言:

  1. Thank you for your pm me through Discuzz BBS.
    How happy I am to see the beautiful and warm place.
    The photo of cats let me miss my cat in China very much.
    Best wishes to you and your cat family.
    I will come here again.
    Thank you

    回覆刪除
  2. Firstly, you are welcome and thanks for your regards!!

    I am sure your cat in China is living with your love.

    Please do always come here for my kitties' update. :)

    Once again, welcome!

    回覆刪除

Google